Voor een visitekaartje op de eerste rij

Voor een visitekaartje op de eerste rij.

Mijn bijdrage voor het project 'Voor een visitekaartje op de eerste rij
Mijn bijdrage voor het project 'Voor een visitekaartje op de eerste rij

Een initiatief  en project van Natascha  Waeyen.

Haar motivatie:" Menige maker in de culturele sector heeft (vermoedelijk al heel vaak) gehoord dat je vergoeding voor bijvoorbeeld deelname aan een project of een expositie een prachtig “visitekaartje” is. Daar doe je het toch zeker voor? Ik ben inmiddels 23 jaar afgestudeerd en ik hoor dat in ieder geval nog steeds. Helaas beleggen we daar geen boterhammen mee. Al jaren wordt er strijd geleverd, maar het is nog niet gelukt om dit fenomeen uit te roeien. Daarom heb ik in april deze actie op touw gezet om een passend antwoord te hebben. Voor een statement hebben we heel veel “visitekaartjes” van cultuurmakers nodig! Ik droom van 1000, mag ook meer. Iedere “cultuurmaker” die zich herkent in dit fenomeen mag deelnemen".

 

Het visitekaartje moet representatief staan voor mijn werk.

Ik zeg en sta voor;  'Creations from the heart, made by paper and my hands".
Mijn bijdrage is een visitekaart gemaakt van papierpulp en papier-maché. Degene die mijn werk kent herkent het.

Papier-maché massief te bewerken is anders.

Ik werk massief, dat betekent dat als ik niet met kippengaas of een andere beginvorm hebt, dat het werk gaat 'werken'.

Vanuit een klein iets massief te gaan werken,  gaat vaak zijn/haar eigen weg. het werk gaat een eigen beweging maken. Vaak ga ik mee in de beweging. Wat spannend is.

Voelen, het bewustwordingsproces speelt een grote rol.

Dan gebruik ik papier-pulp, deze maak ik zelf. Schuren en bijwerken en vervolgens verder bewerken met acrylverf of ander medium.

 

Op 4 november 2018 was de eerste presentatie van alle bijdrages tijdens de InBeeld Netwerkdag bij Schunck*, georganiseerd door het Huis voor de Kunsten.

Op dit moment is er nog geen deadline.