· 

Europa in onze handen, geworteld. Vernieuwende bloei of verval.

Bijzonderheden van dit werk met de titel:

"Europa in onze handen, geworteld. Vernieuwende bloei of verval."

De helft van de boom is dor en de andere helft staat in bloei.

Dit werk is zoals vrijwel al mijn werken van massief papier-maché en papierpulp.

Het merendeel is gemaakt van de krant, Het Financieel Dagblad.

 

Dit werk is gaande weg ontstaan. De bedoeling was dat er een nieuwe aarde uit deze handen zou ontstaan.

Maar gaande weg voelde het niet goed.

Ik besloot een boom, met stevige wortels te maken. Na overleg met een vriendin, die alleen de handen al mooi vond, besloot ik de boom zo te maken dat deze ook eruit gehaald kan worden. Zonder de handen of de boom te beschadigen.

Ondertussen had ik takken van zilverdraad met kleine Swarovski kristalletjes gemaakt inclusief blaadjes.

 

Deze week kwam ik een oproep tegen van het museum de Fundatie te Zwolle voor de Zomer Expo 2019.
Op de valreep heb ik mijn bijdrage ingestuurd. Nu afwachten of mijn werk voor de Zomer Expo wordt geselecteerd.

En ja, ik mag door naar de tweede ronde, in De Van Gendthallen te Amsterdam.

Helaas niet door. 
Het was een mooie ervaring en zeker de moeite waard.

Op naar een volgende uitdaging :-D

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0